Управління освітою в Україні: основні проблеми

За словами фахівців, у системі управління освітою в Україні є низка проблем, які гальмують розвиток освітньої галузі

У системі управління освітою в Україні є низка проблем, які гальмують розвиток освітньої галузі. Про це свідчать дані аналітичного звіту, який підготувала ГО “Центр розвитку лідерства” спільно з ГО “Інститут конкурентного суспільства” та ДВНЗ “Університет менеджменту освіти” Національної академії педагогічних наук за підтримки програмної ініціативи “Демократична практика” Міжнародного фонду “Відродження”.

Як відзначила директорка Центру розвитку лідерства Ольга Горуненко, результати функціонального аудиту системи управління освітою в Україні виявили такі “больові точки”:
– нормативно-правова зарегульованість освітньої сфери (понад 56% державних функцій у сфері освіти належать до сфери нормативно-правового регулювання, державні послуги становлять 26%, контрольно-наглядова діяльність – 11%, а управління майном – 7%);
– наявність функціонального конфлікту між органами управління освітою різного рівня (нераціональне поєднання функцій нормативно-правового регулювання, надання послуг, контрольно-наглядової діяльності й управління майном в одному органі управління освітою);
– орієнтація системи управління освітою на контрольно-наглядову діяльність;
– перевантаженість органів управління освітою надлишковими функціями (19% функцій);
– наявність в органів управління освітою великої кількості функцій, що дублюються (21% функцій);
– перевантаженість органів управління освітою діяльністю, що не має функціонального навантаження;
– перевантаженість органів управління освітою звітними функціями.

На думку фахівців, ключовими напрямами реформування системи управління освітою мають стати її оптимізація з упорядкуванням завдань, функцій, відповідальності та підзвітності різних ланок управління освітою, посилення ролі громадсько-державного управління, розбудова ефективної системи управління людськими ресурсами в межах освітньої управлінської вертикалі, модернізація управлінських процедур і впровадження електронного врядування.

Нова модель системи управління освітою, запропонована експертами, дає змогу децентралізувати цю систему, ліквідувати дублювання функцій і розмитість повноважень на різних рівнях управління, підвищити якість освітніх послуг, посилити лідерський потенціал управлінців усіх рівнів, а також відкритість і прозорість освітньої управлінської вертикалі.

Контакти:
ГО “Центр розвитку лідерства”
Ольга Горуненко
(044) 361 07 85
097 494 73 14
olga.gorunenko@cld-ua.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: