“Ти вдома”: за підтримки Фонду запустили кампанію проти стереотипів щодо ВПО на ринку праці

Олександра Оберенко

Майже два роки триває повномасштабне вторгнення росії в Україну, і протягом всього цього часу внутрішньо переміщені українці стикаються з труднощами на шляху до інтеграції в нові громади, упередженнями стосовно себе, зокрема при працевлаштуванні. Однією з причин цього є стереотипи про ВПО. Наприклад, стереотипні уявлення про недостатню кваліфікацію ВПО серед роботодавців, через що їм можуть пропонувати низько кваліфіковану роботу з малою оплатою праці.

За підтримки Міжнародного фонду “Відродження” та ЄС Українська платформа розвитку карʼєри Happy Monday запустила кампанію “Ти вдома”, що має на меті руйнувати стереотипи щодо внутрішньо переміщених осіб на ринку праці та пояснювати іншим з якими ще проблемами стикаються ВПО при працевлаштуванні і як їх можна вирішувати.

“Програма “Громадянська стійкість” уже як рік прицільно працює із питаннями щодо посилення згуртованості та кращої інтеграції ВПО до нових громад. У своїй роботі ми намагаємось використовувати різні підходи та інструменти, надавати підтримку креативним та професійним командам для реалізації проєктних ініціатив.”, – пояснює Вікторія Стократюк, менеджерка програми “Громадянська стійкість”, що підтримала кампанію.

Вікторія також сказала, що “Одним із ключових факторів інтеграції та відчуття гідності на новому місці для внутрішньо переміщених осіб – це наявність роботи. На жаль, на сьогодні українці й досі стикаються із труднощами, зокрема і при працевлаштуванні. Хоча часто вони привозять із собою досвід, кваліфікацію, мають потенціал створювати додаткові можливості та стимули для розвитку громад.”

Вікторія Стократюк

В рамках кампанії створили також окрему платформу, на якій зібрана інформація про труднощі, з якими стикаються ВПО при пошуку роботи, інформація про проблему та відео-історії людей, що були змушені покинути свої домівки і відбудовувати своє життя у новому місці, в тому числі і шукаючи роботу.

“Одним з дієвих інструментів боротьби з дискримінацією та упередженнями є висвітлення позитивних рольових моделей від аудиторії, яку дискримінують. Це змінює ставлення суспільства до неї і формує нові моделі поведінки, а також показує самій групі населення, яка зазначає дискримінаційних проявів, що ситуація не безнадійна і шанси на успіх є.”, – говорять автори платформи.

“Міграційні процеси в Україні та за її межами вже спричинили брак кадрів, тому нам дуже важливо розвивати наявний людський капітал всередині країни, збільшувати продуктивність праці, розширювати можливості для працевлаштування ВПО, залучати їхній потенціал. І в той час, коли в країні так багато викликів, ми маємо зберігати стійкість, ще більше гуртуватись, не шукати розбіжностей, а навпаки підтримувати один одного, працювати задля нашого спільного мирного майбутнього.

Саме тому нам важливо було підтримати ініціативу Платформи з розвитку кар’єри Happy Monday (ГО “Професіонали майбутнього”), та зокрема комунікаційну кампанію “Ти вдома”, щоб підтримати переселених українців, посилити їхні права та голос на ринку праці, додатково привернути увагу громад та їх мешканців,  роботодавців.”, – говорить Вікторія Стократюк.

Усі охочі долучитись до кампанії “Ти – вдома” можуть зробити це трьома способами:

Дізнавайтесь більше про кампанію на її сайті та долучайтесь до поширення інформації у соціальних мережах.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: