Райадміністрації Києва занижують вартість держзакупівель, щоб уникати тендерів

У районних держадміністраціях Києва до 15% запланованих державних закупівель може бути проведено без тендерів – за сумами, дуже близькими до порогових значень

У районних держадміністраціях Києва до 15% запланованих державних закупівель може бути проведено без тендерів – за сумами, дуже близькими до порогових значень. Про це свідчать дані моніторингу, який здійснює Центр політичних студій та аналітики (ЦПСА) за підтримки програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”, “Pact Inc.” і Фонду Східна Європа.

Як відомо, закон “Про здійснення державних закупівель” не зобов’язує замовників оприлюднювати детальну інформацію про закупівлі, нижчі від порогових рівнів: 100 тис. грн. для закупівлі товарів і послуг (300 тис. грн. – у сфері будівництва) та 1 млн. грн. – для закупівлі робіт. За словами експертів, щоб уникнути тендерів і відповідно не оприлюднювати інформації про них у віснику державних закупівель, як того вимагає закон, чиновники штучно знижують вартість закупівель, опускаючи їх нижче від названих порогових рівнів. З літа цього року посадовці зобов’язані публікувати на сайтах органів влади річні плани закупівель. Але законодавство не вимагає, щоб ці плани містили дані щодо підпорогових закупівель із їх очікуваною вартістю.

Хоча в законі немає вимоги обов’язково оприлюднювати підпорогові закупівлі, наказ Мінекономіки встановлює: “Якщо очікувана вартість закупівлі є меншою порогових сум, такий предмет закупівлі відображається у додатку до річного плану”. Скориставшись цією нормою, Центр політичних студій та аналітики надіслав київським РДА запити про отримання річних планів із додатками на 2012 рік. При цьому підозрілою експерти вважають закупівлю, очікувана вартість якої коливається в межах 91-100 тис. грн. для товарів і послуг і 900 тис. – 1 млн. грн. для робіт.

Моніторинг виявив, що Дарницька, Подільська та Шевченківська адміністрації не запланували жодної підозрілої закупівлі. Безумовним лідером у проведенні підозрілих підпорогових закупівель виявилася Деснянська адміністрація – як за часткою, так і загальною сумою.

Рейтинг київських РДА за часткою підозрілих підпорогових закупівель


На 2012 рік Деснянська держадміністрація запланувала 6 закупівель, запланована вартість яких дає експертам підстави думати, що чиновники РДА навмисно її занижували, щоб уникнути тендерів:
– капітальний ремонт першого поверху РДА – 980 тис. грн.;
– фізична охорона, відеоспостереження й обслуговування системи охоронної сигналізації – 99 600 грн.;
– кондиціонери – 99 600 грн.;
– металопластикові двері – 98 000 грн.;
– інформаційне табло оператора – 96 000 грн.;
– копіювальна техніка – 92 400 грн.

Друге місце (за загальною вартістю) посідає Солом’янська держадміністрація:
– технічне обслуговування комп’ютерної мережі РДА – 99 980 грн.;
– перевезення пасажирів наземним автотранспортом – 99 410 грн.;
– обладнання копіювально-розмножувальне – 99 300 грн.;
– охорона службових приміщень – 94 400 грн.

Третє місце – у Дніпровської держадміністрації:
– серверне обладнання – 99 900 грн.;
– обслуговування комп`ютерної мережі – 99 600 грн.;
– санітарне прибирання приміщень (додаткова угода з “Україна житло сервіс” на січень 2012 р.) – 98 000 грн.

Голосіївська держадміністрація запланувала дві підозрілих закупівлі (охорона приміщень – 99 500 грн., придбання паперу для друку – 96 300 грн.), Печерська – також дві (папір для друку – 95 тис. грн., бензин – 95 тис. грн.).

По одній підозрілій закупівлі запланували Оболонська (залізні сейфи за 99 тис. грн.) та Святошинська РДА (комп’ютеризація робочого місця за 98 300 грн.). Найбільш наближеними до порогового значення у 100 тисяч виявилися закупівлі Солом`янської (99 980 грн.), Дніпровської (99 900 грн.) та Деснянської державних адміністрацій (99 600 грн.).

“Звісно, надто близькі значення вартості наведених закупівель до порогів можуть бути випадковими. Або чиновники не мали ніякого корисливого умислу, а просто хотіли зекономити час і ресурси та не проводити обтяжливих тендерних процедур…”, – припускають експерти.

Нагадаємо, що чинний закон “Про здійснення державних закупівель” містить прямі норми, які забороняють уникати тендерних закупівель. Згідно з пунктом 5 статті 2, “забороняється укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів, та / або оплата замовником товарів, робіт та послуг до / без проведення процедур, визначених законом про здійснення державних закупівель”. Згідно з пунктом 2 статті 4, “замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону”.

Контакти:
Центр політичних студій та аналітики
tender@cpsa.org.ua

***

Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” – запровадження сталого діалогу громадянського суспільства з владою в тих сферах реформ, які можуть сприяти розвитку громадянського суспільства, через участь основних зацікавлених сторін у прийнятті та моніторингу виконання рішень органів влади на всіх рівнях.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: