22 квітня 2015 р. у м. Ужгород Закарпатської області відбувся навчально-практичний семінар «Освіта для соціальної справедливості» для педагогічних працівників. Захід було проведено у рамках реалізації проекту «Поширення досвіду Центрів для батьків у ромських громадах», що впроваджується Всеукраїнським Фондом «Крок за кроком» (м. Київ) за підтримки Ромської програмної ініціативи Міжнародного Фонду «Відродження» та Фонду «Відкрите суспільство».
22 квітня 2015 р. у м. Ужгород Закарпатської області відбувся навчально-практичний семінар «Освіта для соціальної справедливості» для педагогічних працівників. Захід було проведено у рамках реалізації проекту «Поширення досвіду Центрів для батьків у ромських громадах», що впроваджується Всеукраїнським Фондом «Крок за кроком» (м. Київ) за підтримки Ромської програмної ініціативи Міжнародного Фонду «Відродження» та Фонду «Відкрите суспільство».
Мета семінару:
- ознайомити учасників з програмою «Освіта для соціальної справедливості»;
- забезпечити обізнаність та сформувати практичні вміння у вчителів, соціальних педагогів і практичних психологів з питань різноманітності та соціальної справедливості, що сприятиме розвитку інклюзивного середовища в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.
У роботі семінару взяли участь 18 педагогічних працівників із 17 навчальних закладів Ужгорода, в яких навчаються діти ромської національності.
Під час семінару-тренінгу були розглянуті такі основні теми із навчального курсу «Освіта для соціальної справедливості», як:
- «Практика конструктивного слухання»,
- «Стереотипи і установки: процес формування та шляхи їх руйнування»,
- «Потреби як джерело гармонійного розвитку особистості»,
- «Значення особистих цінностей і переконань: їх вплив на дії людини»,
- «Значення діалогу у спілкуванні між людьми різних культур»,
- «Конструктивні способи емоційного від реагування».
Досягненню цілей семінару та розкриттю змісту навчального курсу «Освіта для соціальної справедливості», зацікавленню учасників, активізації їх особистісного досвіду, розумінню важливості ролі дорослих у формуванні моделей поведінки дітей та їх ставлення до однолітків з інших національних меншин, формуванню у них мотивації до змін та вмінь налагодження взаємодії з дітьми і дорослими у міжкультурному національному просторі сприяли такі інтерактивні вправи як «Історія мого імені», Лейла і Мухамед», «Потреби ромської меншини», «Діалог» та інші.
Підводячи підсумки роботи семінару, учасники відмітили, що особливу зацікавленість у них викликало:
- питання формування стереотипів та упереджень, їх вплив на створення психологічної атмосфери як в освітньому середовищі, так і в суспільстві в цілому,
- можливі шляхи та способи руйнування стереотипів та упереджень.
На завершення обговорення учасники висловили побажання щодо подальшого проведення подібних практичних семінарів для педагогічних працівників із залученням до участі представників ромської громади з огляду важливості для них почути думку батьків з ромських сімей з питань, що розглядаються в навчальному курсі «Освіта для соціальної справедливості».
Як відзначили учасники навчально-практичного семінару, їх активній роботі та саморозкриттю, налагодженню конструктивного діалогу в процесі роботи та ефективному засвоєнню навчальних матеріалів сприяла компетентність тренера, вдале поєднання теоретичного і практичного матеріалу, креативний підхід до вирішення стандартних завдань, роздаткові матеріали та позитивна психологічна атмосфера.
Контакти: Вероніка Громова, тел./факс: (044) 235 11 36, gromova@ussf.kiev.ua