Публічне обговорення проекту «Концепції розвитку освіти»

6 листопада в інформаційному агентстві «Укрінформ» відбулося відкрите обговорення проекту Концепції розвитку освіти на 2015-2025 роки, розробленого на замовлення Міністерства освіти і науки низкою громадських організацій та експертів.

6 листопада в інформаційному агентстві «Укрінформ» відбулося відкрите обговорення проекту Концепції розвитку освіти на 2015-2025 роки, розробленого на замовлення Міністерства освіти і науки низкою громадських організацій та експертів. У презентації взяли участь Міністр освіти і науки Сергій Квіт, голова Комітету з питань науки та освіти Лілія Гриневич, перший заступник Міністра Інна Совсун, заступник Міністра Павло Полянський, керівник стратегічно-дорадчої групи «Освіта» Міжнародного фонду «Відродження» Георгій Касьянов, розробники проекту.

Сергій Квіт зазначив, що за час незалежності України таке публічне обговорення концепції української освіти відбувається вперше; активна участь громадянського суспільства у розробленні та обговоренні документа є дуже важливою, адже в подальшому Концепція орієнтуватиме владу на дієву освітню політику та реформи. Наступним кроком буде створення дорожньої карти з чіткими кроками, як для політиків, так і освітян та громадськості, яким чином реалізовувати освітню Концепцію впродовж наступних 10 років.

Голова Комітету з питань науки та освіти Лілія Гриневич зауважила, що зараз запропонована лише перша редакція проекту, обговорення якої має тривати далі в громадських, батьківських та експертних організаціях. За її словами, у проекті Концепції варто підняти питання формальної та неформальної освіти, зокрема, зазначити можливість визнання освіти, яка здобувається поза традиційними інституціями, оскільки це відповідатиме принципу гнучкого здобуття освіти – «освіти впродовж життя». Також було наголошено на доречності збільшення початкової освіти до 6 років, а повної середньої освіти – до 12 років. «Адже питання не в термінах, а в тому, чого ми хочемо навчити наших дітей», – додала Лілія Гриневич.

Перший заступник Міністра Інна Совсун наголосила, що громадське обговорення Концепції є важливим, аби суспільство розуміло, чому здійснюються певні реформи і яка їхня мета, та брало участь у їхній реалізації. Окрім того, на її думку, важливо змінити сприйняття на політичному рівні, що фінансування освіти – це не видатки, а вигідна інвестиція в майбутнє.

Під час обговорення експерти зазначили, що в Концепції фокус уваги зосереджений на середній освіті, адже цей сегмент є найбільш складним і потребує найбільш масштабних реформ. Разом із тим, нині триває робота над новим рамковим законом про освіту, і він повинен корелюватися із Концепцією.

За словами Павла Полянського, і до нового закону, і до Концепції закладають можливості здобувати освіту не лише у рамках класно-урочної системи, що значною мірою не вповні відповідає викликам сьогодення. На його переконання, для досягнення будь-яких змін має бути щонайменше 3 складники: політична воля до змін (вона є), суспільний консенсус (його ще немає; належить досягти у ході громадської дискусії) і ресурси. Головним рушієм модернізації освіти Павло Полянський назвав матеріально та соціально вмотивованого педагога. Учасники презентації були однодумцями в тому, що одним з ключових завдань нової шкільної реформи має стати якісна підготовка педагогічних кадрів.

Необхідність застосування стимулюючих фінансових важелів щодо  середньої загальної освіти, а також професійно-технічної – було одним із питань, яке активно підіймали учасники обговорення. Окрім того, було зауважено про потребу раціонального перерозподілу коштів всередині самої освітньої системи, адже, коли фінансування середньої та профтехнічної освіти є недостатнім, то вищої – навпаки надлишковим.

Серед позицій проекту Концепції, що їх активно обговорювали, також були: реформування структури школи, збереження мережі сільських шкіл, автономія навчальних закладів, якісна підготовка педагогічних кадрів; пропозиції висловили щодо потреби: визначити у Концепції першочергові напрямки реформування освіти, розширити питання позашкільної та професійно-технічної освіти, а також – детальніше окреслити роль громадських організацій в системі освіти.

Проект Концепції.

За матеріалами mon.gov.ua

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: