Контроль за використанням коштів у сфері охороних здоров’я

13 січня у Львові пройшов семінар "Громадськість як ефективний важіль впливу на державу в сфері охорони здоров’я в аспекті контролю за використанням коштів". Він був присвячений питанням посилення ефективності участі громадськості в управлінні системою охорони здоров'я та налагодження співпраці «влада-громада» для оптимального управління окресленою сферою. В семінарі взяли участь організатори охорони здоров’я, лікарі, правники та представники громадськості. Це перший семінар низки заходів, які відбуватимуться у межах проекту і будуть спрямовані на підвищення рівня обізнаності та адвокації актуальних питань у сфері охорони здоров’я.

13 січня у Львові пройшов семінар “Громадськість як ефективний важіль впливу на державу в сфері охорони здоров’я в аспекті контролю за використанням коштів”. Він був присвячений питанням посилення ефективності участі громадськості в управлінні системою охорони здоров’я та налагодження співпраці «влада-громада» для оптимального управління окресленою сферою. В семінарі взяли участь організатори охорони здоров’я, лікарі, правники та представники громадськості. Це перший семінар низки заходів, які відбуватимуться у межах проекту і будуть спрямовані на підвищення рівня обізнаності та адвокації актуальних питань у сфері охорони здоров’я.

Ірина Сенюта, завідувач кафедри медичного права Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, президент ВГО «Фундація медичного права та біоетики України», виступаючи в вітальним словом, наголосила на актуальності дебатованої тематики, необхідності налагодження конструктивної роботи «влада-громада» з метою забезпечення прав людини у сфері охорони здоров’я.

З презентацією виступила Христина Терешко, президент ЛОБФ «Медицина і право» на тему «Транспарентність і конструктивний діалог «влада-громада» для ефективного і справедливого використання коштів місцевого бюджету в сфері охорони здоров’я у Львівській області». Доповідач наголосила на тому, що проблема підзвітності використання коштів у сфері охорони здоров’я не втрачає своєї гостроти на жодному етапі розвитку держави та на необхідності запровадження ефективних і прозорих механізмів контролю громадськістю сфери охорони здоров’я, зокрема її фінансового аспекту.

Оксана Дащаківська, керівник Західноукраїнського представництва Міжнародного фонду «Відродження» розповіла про інструменти участі громадськості у сфері охорони здоров’я та як поліпшити якість цей процес. Пані Оксана акцентувала увагу на інструментах залучення громадян до управління державними процесами та роботи органів місцевого самоврядування, розкрила світові практики участі громадськості в управлінських процесах. Окрім того, висвітлила механізми залучення громадськості до сфери охорони здоров’я з метою впливу на якість надання медичної допомоги, окреслила перепони на шляху залучення і проблемні моменти корелювання реформи децентралізації влади з реформою у сфері охорони здоров’я.  

Андрій Базилевич, голова Українського лікарського товариства у Львові, проректора з лікувальної роботи Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького, окреслив роль лікарського самоврядування в управлінні системою охорони здоров’я і наголосив на важливості прийняття закону «Про лікарське самоврядування» та зазначив кроки, здійснені у цьому напрямі. А Артур Вдовік, завідувач лабораторії сучасних медичних технологій Люблінського медичного університету (м. Люблін, Польща), презентував особливості лікарського самоврядування у Польщі та розповів про Європейський журнал медичних технологій.

Ще одним учасником заходу була Олена Євстігнеєва, голова Асоціації фахівців з формування здорового способу життя, яка розповіла про важливу роль неурядових організацій у реформуванні системи громадського здоров’я і про необхідність залучення громадськості до прийняття рішень, зокрема щодо питань здорового способу життя.

Оксана Дащаківська підсумовує: «Залучення пацієнтів, експертів, лікарських громадських організацій до процесів управління медициною і навіть до контролю за якістю окремих закладів охорони здоровя – для України новий процес. Базовим залишається питання – довіри між пацієнтами, лікарями, менеджерами. Розбудова ефективного діалогу може не лише сприяти довірі, але й поліпшити якість медичних послуг».

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: