Експерти: в Україні безліч можливостей для торгівлі з ЄС

В Україні є безліч невикористаних можливостей для торгівлі з ЄС. Європейські бізнесмени часто називають Україну «невідкритим Ельдорадо». Попри численні побоювання, український бізнес цілком може ефективно працювати на ринках Євросоюзу. Більше того, він уже має чимало історій успіху.

В Україні є безліч невикористаних можливостей для торгівлі з ЄС. Європейські бізнесмени часто називають Україну «невідкритим Ельдорадо». Попри численні побоювання, український бізнес цілком може ефективно працювати на ринках Євросоюзу. Більше того, він уже має чимало історій успіху. Для допомоги бізнесу працювати в нинішніх умовах започатковано практичні семінари в різних містах України. Семінари проводяться за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Другий з цих семінарів відбувся 3 березня у Львівській бізнес-школі Українського католицького університету (УКУ).

2014 рік серйозно змінив структуру української зовнішньої торгівлі. Підписання та ратифікація Угоди про асоціацію між ЄС та Україною, а також надання Україні автономних торгівельних преференцій з боку ЄС значно поліпшили умови для виходу українських компаній на європейські ринки. З іншого боку, війна Росії проти України серйозно зменшила частку Російської Федерації у структурі зовнішньої торгівлі України. На сьогоднішній день частка ЄС у зовнішній торгівлі України сягнула 31,8%, тимчасом як частка Росії впала до 19,1%. Частка експорту до ЄС виросла в 2014 році до 13% від ВВП (порівняно з 9% у 2013 році). Подібна ситуація вимагає від українського бізнесу адаптування до нових умов та більш активного просування своєї продукції на європейських та інших міжнародних ринках.

Щоб дати українському бізнесу більше практичних рекомендацій про особливості виходу на європейські ринки, Інтерньюз-Україна у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою [kmbs] та іншими майданчиками бізнесової освіти в Україні (зокрема, Львівською бізнес-школою УКУ) та за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» започаткувала цикл практичних семінарів.

Вже другий подібний семінар цього разу відбувся 3 березня у Львівській бізнес-школі УКУ.

На семінарі експерти говорили про алгоритми та практичні поради щодо виходу на іноземні (зокрема, європейські) ринки, про отримання інформації щодо можливостей на ринку ЄС, про пошук ділових партнерів, визначення європейських регулювань та вимог, використання електронних ресурсів ЄС для розвитку бізнесу, про особливості роботи в умовах часткового застосування Угоди про асоціацію та автономних торгівельних преференцій ЄС тощо.

Експерти наголошували, що на ринках ЄС існує чимало ніш, які українська продукція може заповнити. Треба лише навчитися працювати з європейськими клієнтами, ефективно презентувати свою продукцію, бути надійним постачальником, контролювати якість та пропонувати нові ідеї. Перевага європейського ринку – в його передбачуваності. Уже зараз, на підставі знання тенденцій законодавства ЄС, можна спрогнозувати, яким будуть європейські закони за 20, 30 чи 50 років – наприклад, у сфері енергозаощадження. Такі прогнози можуть стати основою бізнесових стратегій, переконували експерти.

Крім того, на семінарі презентували Базовий посібник з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу (автор – Олег Мирошніченко) розроблений та виданий за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Посібник містить базовий гід з експорту та огляд можливостей інформаційної підтримки та інформаційних ресурсів для експорту в ЄС.

Експерти семінару:

Тарас Качка, в.о. президента Американської торгової палати, учасник переговорної групи щодо Угоди про асоціацію між ЄС та Україною

Олег Мирошніченко, бізнес-консультант, колишній експерт торгової секції Представництва Європейського Союзу в Україні (2010-2013)

Люк Дер’єп, французький бізнесмен, який працює в Україні, президент компанії Gaelys France

Ярослав Заблоцький, доктор медичних наук, професор, керівник міжнародної групи “Клініка Заблоцького”, автор проектів у США, Болгарії, Великобританії та Австрії

Наталія Бандера, менеджер Групи підтримки малого бізнесу Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні.

Семінар відбувся у рамках проекту «Угода про Асоціацію з ЄС: нові можливості для бізнесу України», що здійснюється ГО «Інтерньюз-Україна» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою [kmbs]. Загалом у 2015 році планується провести десять подібних семінарів у різних містах України.

Контакти:  Володимир Гушулей, ГО “Інтерньюз-Україна”, 0937084334, vgushuley@internews.ua

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: