Анонс. Чому і як «Укрзалізниця» має відкрити своє дані?

25 квітня о 19.00 у Київській школі економіки (вул. Дмитрівська, 92-94, оф. 408) відбудеться презентація дослідження Texty.org.ua («Агенція журналістики даних») – «Чому і як Укрзалізниця має відкрити своє дані?».

25 квітня о 19.00 у Київській школі економіки (вул. Дмитрівська, 92-94, оф. 408) відбудеться  презентація дослідження Texty.org.ua («Агенція журналістики даних») –  «Чому і як Укрзалізниця має відкрити своє дані?».

Протягом останніх місяців команда Texty.org.ua аналізувала базу даних пасажирських перевезень «Укрзалізниці» (АСК ПП УЗ) за 2014 і дев’ять місяців 2015 років. Результатом цієї роботи стали дві інтерактивні візуалізації пасажиропотоків на українській залізниці у 2014-2015 роках, а також розслідування організації масових перевезень на “Антимайдан” із східних та південних регіонів країни взимку 2014 року.

Що ці дані можуть розповіти? Чим це може бути корисне економістам, програмістам, соціологам, малому бізнесу та, навіть, представникам рестораторам і власникам готелів?

Яку роль відіграла «Укрзалізниця» під час організації масових перевезень на «Антимайдан» із східних та південних регіонів країни взимку 2014 року?

Про все це та багато іншого будуть розповідати 25 квітня о 19.00 в Київській школі економіки.

Протягом останніх місяців команда Texty.org.ua аналізувала базу даних пасажирських перевезень «Укрзалізниці» (АСК ПП УЗ) за 2014 і дев’ять місяців 2015 років. Результатом цієї роботи стали дві інтерактивні візуалізації пасажиропотоків на українській залізниці у 2014-2015 роках, а також розслідування організації масових перевезень на «Антимайдан» із східних та південних регіонів країни взимку 2014 року.

Не дивлячись на те, що «Укрзалізниця мусить оприлюднити дані – на те є відповідна Постанова Кабміну, наразі цього ще не відбулось.

Texty.org.ua отримали частину інформації про поїздки пасажрів, якою володіє УЗ восени минулого року завдяки Міністерству інфраструктури і команді реформаторів, яка там працює. Це база всіх операцій із квитками за 2014 і дев’ять місяців 2015 року. Бронювання, продаж, відмова від продажу, повернення і т.д.

Під час роботи із даними ми неодноразово чули від інших – програмістів, аналітиків, економістів, маркетологів здивовані запитання де ми взяли ці данні і як їм їх отримати. У всіх на те є свої причини, але головна ідея тут наступна: потенціал повторного використання даних «Укрзалізниці» просто неймовірний. І користь від цього може отримати в тому числі і сама залізниця.

Навколо даних «Укрзалізниці» може вирости ціла екосистема сервісів та досліджень. Якісь із цих сервісів будуть працювати на користь самої залізниці, якісь створюватимуть додану вартість в інших сферах. Важливо, аби «Укрзалізниця» зараз не ховала ці дані за сімома замками, а йшла на контакт. А ризики під час публікації даних можна дуже просто мінімізувати, використавши досвід інших країн – ті є ж таки Великобританії, скажімо.

Проект здійснено за підтримки “Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні”, яку виконує Міжнародний фонд “Відродження” (МФВ) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні (SIDA) та фонду NED

Контакти: Галина Пастух, galina.pastukh@gmail.com

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: