ДОСТУП ДО ОСВІТИ
Ініціатива з впровадження інклюзивної освіти
Ще у жовтні 2017 року Міжнародний фонд "Відродження" та "Благодійний фонд Порошенка" підписали Меморандум про співпрацю в межах Ініціативи з впровадження інклюзивної освіти в Україні. Діяльність ініціативи тривала протягом всього 2018 року.

Одним з ключових напрямків спільної ініціативи є експертна підтримка розробки та впровадження ефективної державної політики в сфері інклюзивної освіти в Україні.

Фонд підтримав ініціативу "Благодійного фонду Порошенка" з розробки і впровадження нового курсу з інклюзивної освіти для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Курс буде адаптовано для перепідготовки і підвищення кваліфікації вчителів.
Розділ про інклюзивну освіту на сайті "Нової української школи"
У листопаді на сайті "Нової української школи" запрацював розділ "Інклюзія", на якому будуть зібрані історії успіху, статті, репортажі та інші матеріали на тему освіти, доступної для усіх учнів. Розділ розповідає про те, як школи реагують на різноманітні потреби учнів, забезпечують їхню участь в навчанні, культурних заходах і житті школи, зменшують виключення в освіті та навчальному процесі.

Розділ працює за посиланням: http://nus.org.ua/tags/129/

Запуск розділу сайту став можливий завдяки співпраці сайту "Нова Українська школа" та Міжнародного Фонду "Відродження".
Стратегічна сесія з розвитку інклюзивної освіти
18 квітня у Києві відбувалася стратегічна сесія з розвитку інклюзивної освіти в Україні. Захід організували: Міністерство освіти України, Благодійний Фонд Порошенка та Міжнародний фонд "Відродження".

Мета заходу – напрацювання проекту стратегічного плану розвитку інклюзивної освіти, який має стати платформою як для внутрішньої консолідації зусиль і підтримки з боку зацікавлених сторін в Україні, так і зовнішньої – міжнародна допомога з розвитку освітньої сфери.

Представники департаментів освіти, громадських організацій, донорських інституцій, академічної спільноти, батьківських об'єднань та медіаспільноти протягом дня зосередили свою роботу на двох великих тематичних блоках: сучасний стан справ та коло питань, які потрібно вирішити у майбутньому.

Вироблені під час стратегічної сесії матеріали були опрацьовані й узгоджені з усіма її учасниками. Їх винесли на розгляд широкої громадськості, а згодом, сподіваймося, вони стануть офіційними документами.
Хакатон "Інклюзія. Як зробити школу приязною для всіх?"
5–6 квітня у Києві пройшов освітній хакатон "Інклюзія. Як зробити школу приязною для всіх?" Організатором заходу є українська краудфандінгова платформа GoFundEd, за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".

Під час заходу учасники напрацьовували практики, які допоможуть усім дітям, незалежно від національної та релігійної приналежності, стану здоров'я та інших відмінностей, почуватися комфортно у школі, знайти нових друзів та отримати якісну освіту.

5 команд-переможців запустили свої проекти на GoF та отримали підтримку від партнерів хакатону. Напрацьовані практики потрапили до EduHub – онлайн-бібліотеки освітніх рішень і будуть доступні для реалізації в інших школах. Так ідея та інструменти впровадження інклюзивної освіти будуть ширитися Україною.
Ромські асистенти вчителя
Одна з основних проблем щодо навчання ромських дітей полягає у тому, що діти змалку "запускають" заняття, а потім навіть талановиті вже не в змозі догнати ровесників. На вирішення цієї задачі спрямовані проекти з запровадження ромських асистентів вчителів в Ужгороді. Десяткам ромських дітей це вже допомогло підтягнути програму. Асистентами виступають молоді ромські активісти, яким більшою мірою довіряють самі діти та їх батьки. Ідею підтримало Ужгородське правління освіти.

Асистенти вчиетля працюють з трьому групами, а саме: вчителі, діти, батьки.

Особлива увага звертається на такі важливі моменти:
- реакція батьків на стажерів та їх роботу,
- вплив батьків на дітей,
- виявлення проблеми, які існують в сім'ях,
- вміння знаходити спільну мову з дорослими.
Інклюзивна освіта та ранній розвиток дітей з ромських громад
У 2018 році продовжилась робота в межах ініціативи REYN (Romani Early Years Network). Вже два роки мережа об'єднyє осіб, які опікуються питаннями розвитку та навчання ромських дітей.

Мережа об'єднує як організації, так і окремих небайдужих – батьків, педагогів, працівників і працівниць з інших сфер діяльності (медичний персонал, соцзахист, ромське посередництво, тощо), які працюють з ромськими дітьми віком до десяти років, їх сім'ями та місцевими громадами.

Її координаторкою в Україні є ромська громадська діячка, голова фонду «Благо» з Ужгорода – Елеонора Кулчар. В межах ініціативи її учасники багато працюєють з дітьми і батьками з бідних ромських родин, допомагає підготуватись до школи.

У мережі зараз близько сотні учасників, минулого року для них провели майстер-класи з методики психологічного та педагогічного підходу у навчанні дітей.

Стипендії Ромського освітнього фонду для навчання ромів у ВНЗ
У 2018 році Стипендійна програма "Право та гуманітарні дисципліни" Ромського освітнього фонду продовжила видавати стипендії для навчання молодих ромів. Стипендійна програма "Право та гуманітарні дисципліни" співфінансується Фондом "Пам'ять, відповідальність і майбутнє" (EVZ) та Ромським освітнім фондом. В Україні цю стипендійну програму адмініструє Ромська програмна ініціатива Міжнародного фонду "Відродження", яка також фінансує додаткові компоненти програми – можливості для проходження курсів іноземних мов, підвищення кваліфікації, участь у конференціях, семінарах, літніх школах, програмах стажувань тощо.

Стипендії програми "Право та гуманітарні дисципліни" – це унікальна можливість здобути професійно-технічну або вищу освіту за спеціальністю мрії, розвинути особисті та професійні якості, а в перспективі – знайти гідну роботу. Окрім цього, це ще й можливість долучитися до спільноти освічених молодих ромів, громадських активістів, щоб разом розвивати ромські громади і вирішувати проблеми ромів в Україні.

Made on
Tilda